Fiat Panda kampanje

I forbindelse med lansering av den nye Fiat Panda, laget vi til en kampanje for Magnus Hope med stor suksess! Målet var og få vist bilen ut til flest mulig Haugalandinger. Radio Haugaland Multimedia sto for konsept utvikling og produksjon av alt reklame materiell.

Slik fungerte kampanjen: Vi laget først og fremst unike illustrasjoner som vi dekorerte bilen med. Hver uke ble bilen så plassert på en destinasjon for og vekke oppsikt. Hvem som helst kunne da delta i konkurransen om å vinne denne tøffe bilen for en helg, og være med videre i konkurranse for og vinne en tur for 2 til Italia. Alt de trengte og gjøre var å ta et bilde av bilen og laste det opp til Magnus Hope’s Facebook-side. Kampanjen ble profilert på Radio Haugaland Facebook-side, nettside og radio kanaler. Etter 6 uker med 6 forksjellige destinasjoner mottok vi hele 102 innsendte bilder av Panda bilen.

Etter disse 6 ukene startet vi en intensiv konkurranse hvor vi listet opp alle deltakernes bilde i en applikasjon på Magnus Hopes Facebook-side. Deltakerne måtte så få venner og familie til å gå inn på applikasjonen å trykke “Liker” på sitt bilde. Deltakeren som etter to uker hadde flest “Liker” på sitt bilde, vant så reisen en tur for 2 til Italia. Vinneren oppnådde hele 517 liker på sitt bilde. Og vi mottok totalt 1471 stemmer på de ulike bildene hos Magnus Hope.

Resultatet av kampanjen:
Nye Facebook tilhengere: 700
Personer nådd med et innlegg: 9815
Sidevisninger totalt: 7426
Delinger / Snakket om Magnus hope på 1 uke: 423
Personer nådd totalt: 245 690

Ganske imponerende for en Facebook-kampanje rettet mot Haugalandet.

Vi vil takke Magnus Hope så mye for oppdraget!

Se facebook.com/MagnusHopeAS